Friday, October 2, 2009

pengkhianat...!

peristiwa sepanjang mgu ni byk memberi pengajaran padaku...

kata orang.."kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa"

ia membuatkan aku terpikir...

adakah selama ni ak bermain dengan hipokrit...
setakat cakap kencang tapi takde point...baik senyap je..!!

adakah selama ni aku bergaul dengan hipokrit...
niat sama, tekad sama, gerak kerja sama, bila kne gertak skit...mula hilang arah tuju...mula hilang ukhuwah...mula lah berlaku bibit2 penkhianat...

adakah selama ni aku seorang je yg berfikiran begitu...mula2 semua kencang...nak berjuang konon..!!
sbb apa yg ak nampak skang...hanyalah kepura-puraan mereka...

aku seperti di asingkan...

mgkn ak agak keterlaluan...terlalu keras...mgkn betul...
tp itulah emosi...manusia mengekspresikan emosi pda saluran yang bersesuian...bukannya aku pi marah depan2, cari gaduh depan2, tapi itulah cara yg aku rasa terbaik...

mgkn ade juga kesilapan yang aku terlepas pandang...terlupa akan perasan merka yang lain...adab dlm bersahabat kne jaga...adab dlm berkumpulan juga patut dijaga...

point penting yg ak dpt mgu ni...jgn terlalu taksub dengan sesuatu...fikirkan mereka yang lain...mereka juga ada hak dan perasaan...berbaiklah kita, kerana halatuju kita sama...

perkara sperti ini membuatkan aku lebih matang dan terbuka...minta dijauhi sifat jumud dan sempit...juga minta dijauhkan sifat hipokrit, pengkhianat dan munafik!!
nauzubillah...!!

KURANGKAN TEORI, BANYAKKAN PRAKTIKAL...!!!

No comments:

Post a Comment